İzmir 34°C
© 2026 9SN - Son Dakika Haberleri Saniye de Takip Et
Haber Yazılımı: Aladağ Bilişim

RTX 3060 Ekran Kartı Buz Makinesiyle 22-23 Dereceye Soğutuldu

YouTuber TrashBench, RTX 3060 ekran kartını buz makinesiyle soğutarak sıcaklığı 60 dereceden 22-23 dereceye düşürdü, ancak nem riski bulunuyor.

Yayınlanma
2 Dk Okuma Süresi

RTX 3060 Ekran Kartı Buz Makinesiyle 22-23 Dereceye Soğutuldu

TrashBench adlı YouTuber, RTX 3060 model ekran kartını soğutmak için alışılmadık bir yöntem uyguladı ve buz makinesinin soğutma sistemini doğrudan karta bağladı. Bu sayede kartın sıcaklığı 60 dereceden 22-23 dereceye kadar düştü.

RTX 3060'ın Sıcaklık Değerlerinde Dramatik Düşüş

Normal şartlarda Cyberpunk 2077 oynarken ortalama 60 derece civarında seyreden RTX 3060, TrashBench’in geliştirdiği sistemle önemli ölçüde serinletildi. Kartın en yüksek sıcaklığı ise 75 dereceden 34 dereceye geriledi.

Soğutma Sistemindeki Modifikasyonlar

Buz makineleri normalde buz yapımı tamamlandıktan sonra durur, su alır ve döngüyü yeniden başlatır. Ancak oyun sırasında sürekli yüksek ısı üreten ekran kartı için bu döngü yetersiz kalıyordu. TrashBench, kompresörün kesintisiz çalışmasını sağlamak için harici bir bira dolabı termostatı kullanarak bu sorunu çözdü.

Oluşan Su Damlacıkları ve Riskleri

Su, ortam sıcaklığının altına indiği zaman kartın çevresinde nem birikmeye başlıyor ve bu da donanımın üzerine su damlacıklarının toplanmasına neden oluyor. Bu durum, ekran kartının kısa devre yapma ihtimalini artırıyor ve uzun vadede risk oluşturuyor.

Kullanım Önerisi

TrashBench’in deneyinde sistem teknik olarak başarılı sonuç verse de, oluşan nem nedeniyle uzun süreli kullanım için uygun bulunmadı. Bu yüzden buz makineleri sadece orijinal amaçları doğrultusunda kullanılmalı.

Haberin Editörü: Emre ALADAĞ