Microsoft, 1 Ağustos itibarıyla Xbox konsollarının fiyatlarını yeniden artıracağını duyurdu. Şirket, 512GB kapasiteli Xbox Series S modelinin fiyatını 100 dolar, tüm 1TB kapasiteli modellerin fiyatını ise 150 dolar yükseltecek. Ayrıca Xbox Series X’in 2TB versiyonu üretimden kaldırılacak.
ABD’de 2025 başından bu yana Xbox konsolları için üçüncü kez fiyat artışına gidiliyor. Yaklaşık altı yıldır piyasada olan bu sistemler için Microsoft, geçen yıl Mayıs ve Ekim aylarında da fiyatları artırmıştı. Bu seferki fiyat artışı küresel çapta geçerli olacak. Güncellenen ABD fiyatları ise şöyle:
| Model | Yeni Fiyat (USD) |
|---|---|
| Xbox Series S (512GB) | 500 |
| Xbox Series S (1TB) | 600 |
| Xbox Series X Digital (disk sürücüsüz) | 750 |
| Xbox Series X | 800 |
Microsoft, fiyat artışlarının temel sebebi olarak konsol bileşenlerinin maliyetindeki ciddi yükselişi gösteriyor. Xbox’ın resmi blogunda yapılan açıklamada, "Konsol depolama ve bellek fiyatları 2,5 kat arttı ve 2027 sonbaharına kadar bu maliyetlerin iki katına çıkmasını bekliyoruz" denildi. Tüketici elektroniği sektörünün tamamı bileşen krizinden etkilenirken, konsolların diğer cihazlardan farklı olarak genellikle kâr amacı gütmeden, üretim maliyetinin altında satılması fiyat artışını zorunlu kılıyor.
Bileşen krizinin etkileri sadece Microsoft ile sınırlı kalmadı. Sony ve Nintendo da ürünlerinin fiyatlarını artırdı. Ayrıca Valve, Steam Machine cihazının fiyat ve bulunabilirliğinin bu bileşen krizinden etkilendiğini açıkladı. Bu cihazın başlangıç fiyatı ise 1.049 dolar olarak belirlendi.
Microsoft, fiyat artışının tüketicilere etkisini azaltmak için birkaç finansal seçenek sunuyor. Bunlar arasında Microsoft mağazalarında "şimdi al, sonra öde" programı, Amazon üzerinden sıfır faizli taksitlendirme, ikinci el konsol alımları ve sertifikalı yenilenmiş sistemlerin satışı bulunuyor. Ancak şirket, Xbox All Access programını yeniden başlatmayacak. Bu program, kullanıcıların konsolu ve Game Pass Ultimate aboneliğini aylık ödeme planıyla satın almalarını sağlıyordu.
Microsoft, konsol fiyat artışını Xbox bölümünde maliyetleri düşürme ve kârlılığı artırma amacıyla yapılan geniş çaplı bir "reset" sürecinin parçası olarak açıkladı. Şirketin mali yılının 30 Haziran’da sona ermesinin ardından Xbox’ta yeni işten çıkarmaların yaşanması bekleniyor. Xbox Game Studios’un başındaki isim görevinden ayrıldı. Ninja Theory, Double Fine ve Compulsion Games gibi bazı stüdyoların kapatılma riskiyle karşı karşıya olduğu belirtiliyor. Bu stüdyoların yöneticileri, ekiplerini bağımsız hale getirmek veya yeni sahipler bulmak için Microsoft ile görüşmeler yürütüyor.
Haberin Editörü: Emrah ALADAĞ